Asocieri între riscul de disfuncție erectilă și microbiomul intestinal

Asocieri între riscul de disfuncție erectilă și microbiomul intestinal
Un studiu recent publicat în International Journal of Impotence Research a explorat legătura potențială dintre microbiomul intestinal și disfuncția erectilă, o tulburare sexuală frecventă la bărbați. Utilizând analiza de randomizare mendeliană pentru a evalua datele din două studii ample de asociere la nivel genomic (GWAS), cercetătorii au identificat o relație cauzală între compoziția microbiomului intestinal și disfuncția erectilă.
Studiul a identificat șase taxoni bacterieni cu semnificație nominală, dintre care genul Ruminococcaceae UCG-013 a fost asociat cu un risc redus de disfuncție erectilă, în timp ce alte genuri și familii bacteriene au fost legate de un risc crescut de disfuncția erectilă. Aceste descoperiri sugerează că microbiomul intestinal ar putea juca un rol în dezvoltarea disfuncției erectile, posibil prin mecanisme legate de inflamație sau prin reglarea nivelurilor de trimetilamină N-oxid (TMAO), care poate promova inflamația vasculară.

Cu toate acestea, studiul recunoaște limitările sale, inclusiv faptul că datele provin în principal de la participanți europeni, ceea ce ridică întrebări despre aplicabilitatea rezultatelor la populații non-europene. În ciuda acestor limitări, descoperirile deschid noi căi pentru cercetarea prevenirii și tratamentului disfuncției erectile, subliniind necesitatea unor studii suplimentare pentru a înțelege mai bine relația dintre microbiomul intestinal și sănătatea sexuală.

foto: Prostock-studio/Shutterstock.com