Adolescenții se recuperează mai rapid în urma unei comoții dacă revin la școală mai devreme
©
Autor: Airinei Camelia
Studiul publicat în British Journal of Sports Medicine abordează influența activității cognitive asupra recuperării după comoție cerebrală la adolescenții cu vârste între 11 și 17 ani. În timp ce efectele activității fizice post-comoție sunt mai bine cunoscute, impactul activității cognitive rămâne mai puțin clarificat. Prin urmare, cercetarea a urmărit să evalueze intensitatea și durata activităților cognitive zilnice raportate de adolescenți după o comoție și să examineze legăturile dintre aceste activități cognitive zilnice și durata simptomelor post-comoție.
Metodologia a inclus înscrierea prospectivă a adolescenților diagnosticați cu comoție de către un medic în termen de 72 de ore de la accident, recrutați din departamentele de urgență și clinici specializate. Participanții au fost monitorizați zilnic până la rezolvarea simptomelor sau pentru o perioadă maximă de 45 de zile după accident, pentru a înregistra activitățile lor cognitive zilnice (intensitate și durată) și scorurile simptomelor post-comoție.
Rezultatele, bazate pe datele a 83 de participanți, majoritatea accidentați în timpul activităților sportive, au arătat că adolescenții au raportat în medie 191 de minute de activitate cognitivă de intensitate scăzută, 166 de minute de intensitate moderată și 38 de minute de intensitate înaltă pe zi, în timp ce prezentau încă simptome post-comoție. O creștere de 10 minute standardizate pe oră în activitățile cognitive de intensitate moderată sau înaltă post-comoție a fost asociată cu o rată cu 22% mai mare de rezolvare a simptomelor. În plus, fiecare zi de întârziere în revenirea la școală după comoție a fost asociată cu o rată cu 8% mai mică de rezolvare a simptomelor.
Concluzia studiului sugerează că, la adolescenții cu comoție, o activitate cognitivă de intensitate moderată până la înaltă este asociată cu o rezolvare mai rapidă a simptomelor, iar întârzierea revenirii la școală este asociată cu o rezolvare mai lentă a simptomelor. Totuși, aceste relații pot fi bidirecționale și nu implică neapărat cauzalitate. Studii controlate randomizate sunt necesare pentru a determina dacă expunerea la activitate cognitivă timpurie poate promova recuperarea după comoție la adolescenți.
sursa: News Medical
Metodologia a inclus înscrierea prospectivă a adolescenților diagnosticați cu comoție de către un medic în termen de 72 de ore de la accident, recrutați din departamentele de urgență și clinici specializate. Participanții au fost monitorizați zilnic până la rezolvarea simptomelor sau pentru o perioadă maximă de 45 de zile după accident, pentru a înregistra activitățile lor cognitive zilnice (intensitate și durată) și scorurile simptomelor post-comoție.
Rezultatele, bazate pe datele a 83 de participanți, majoritatea accidentați în timpul activităților sportive, au arătat că adolescenții au raportat în medie 191 de minute de activitate cognitivă de intensitate scăzută, 166 de minute de intensitate moderată și 38 de minute de intensitate înaltă pe zi, în timp ce prezentau încă simptome post-comoție. O creștere de 10 minute standardizate pe oră în activitățile cognitive de intensitate moderată sau înaltă post-comoție a fost asociată cu o rată cu 22% mai mare de rezolvare a simptomelor. În plus, fiecare zi de întârziere în revenirea la școală după comoție a fost asociată cu o rată cu 8% mai mică de rezolvare a simptomelor.
Concluzia studiului sugerează că, la adolescenții cu comoție, o activitate cognitivă de intensitate moderată până la înaltă este asociată cu o rezolvare mai rapidă a simptomelor, iar întârzierea revenirii la școală este asociată cu o rezolvare mai lentă a simptomelor. Totuși, aceste relații pot fi bidirecționale și nu implică neapărat cauzalitate. Studii controlate randomizate sunt necesare pentru a determina dacă expunerea la activitate cognitivă timpurie poate promova recuperarea după comoție la adolescenți.
sursa: News Medical
Data actualizare: 13-02-2024 | creare: 13-02-2024 | Vizite: 305
Bibliografie
Limiting screen time and returning to school early may speed up recovery after a concussion, link: https://www.news-medical.net/news/20240212/Limiting-screen-time-and-returning-to-school-early-may-speed-up-recovery-after-a-concussion.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Durerile de cap și de spate ar putea avea un tratament comun
- O tehnică de stimulare electrică transcraniană ar putea ajuta persoanele cu afecțiuni neurologice să rețină mai ușor lucruri
- Efectul nocebo al unui medicament – influențat de prețul lui?
- Diagramele creierului ilustrează creșterea rapidă și declinul lent al creierului uman de-a lungul vieții noastre
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum