Relația dintre microbiomul pielii și îmbătrânirea pielii

Relația dintre microbiomul pielii și îmbătrânirea pielii
Un studiu recent realizat de cercetătorii de la Center for Microbiome Innovation (CMI) de la Universitatea California San Diego și L'Oréal Research and Innovation, publicat în Frontiers in Aging, a explorat legătura dintre microbiomul pielii și semnele de îmbătrânire a acesteia. Studiul este primul care izolează microbii specific asociați cu semnele de îmbătrânire a pielii și sănătatea acesteia, nu doar cu vârsta cronologică.
Cercetarea a analizat datele colectate în 13 studii anterioare efectuate de L'Oréal, care includeau date de secvențiere 16S rRNA și date clinice ale pielii pentru peste 650 de femei cu vârste între 18 și 70 de ani. Studiul a folosit metode statistice avansate pentru a identifica microbii asociați cu semne specifice de îmbătrânire a pielii, cum ar fi ridurile de la colțul ochilor (laba gâștei) și pierderea de umiditate.

Două tendințe notabile au fost observate în analiză. Prima este o asociere pozitivă între diversitatea microbiomului pielii și ridurile laterale cantonale (laba gâștei), considerate un semn cheie al îmbătrânirii pielii. A doua este o corelație negativă între diversitatea microbiomului și pierderea transepidermală de apă, adică cantitatea de umiditate care se evaporă prin piele.

Cercetătorii au identificat mai mulți biomarkeri potențiali care merită investigați ca microorganisme de interes. Deși studiul nu poate infera cauzalitate sau recomandări acționabile, rezultatele oferă direcții pentru pașii următori în înțelegerea asociațiilor microbiale cu îmbătrânirea pielii.

Qian Zheng de la L'Oréal a subliniat că această cercetare este revoluționară în identificarea de noi biomarkeri microbieni legați de semne vizibile de îmbătrânire, cum ar fi ridurile de la colțul ochiului. Acesta reprezintă un pas semnificativ către dezvoltarea de tehnologii pentru o piele mai sănătoasă și mai tânără.

Cercetările viitoare propuse de echipă includ lucrări de metabolomică pentru descoperirea biomarkerilor chimici legați de îmbătrânirea pielii și cercetări de meta-transcriptomică pentru identificarea țintelor potențiale pentru inginerie genetică. De asemenea, se ia în considerare cercetarea altor straturi ale pielii.

Rob Knight de la CMI a menționat că, deși descoperirile studiului reprezintă un avans în cunoașterea microbiomului pielii, ele sunt doar începutul unei noi faze de cercetare. Confirmând legătura dintre microbiom și sănătatea pielii, studiul pune bazele pentru cercetări viitoare care să descopere biomarkeri specifici ai microbiomului legați de îmbătrânirea pielii și, într-o zi, să arate cum să-i modifice pentru a genera recomandări noi și foarte țintite pentru sănătatea pielii.

Data actualizare: 13-01-2024 | creare: 13-01-2024 | Vizite: 622