Preșcolarii știu dacă cineva le este îndatorat
©
Autor: Airinei Camelia
Un nou studiu în psihologie sugerează că, încă de la vârsta de trei ani, copiii pot înțelege situația în care cineva le este îndatorat. Cercetarea psihologilor de la Universitatea Ludwig-Maximilians din München a fost publicată în revista Developmental Psychology.
Cercetătorii au unit peste 40 de copii cu vârste între trei și cinci ani, pentru a juca un joc cu două animale de jucărie și abțibilduri. Copiii au trebuit să împartă abțibildurile celor două animale, unul primind mai multe decât celălalt. Apoi, cele două animale au fost înconjurate de alte jucării și copiii au trebuit să „ceară” de la animăluțe o parte din jucăriile lor (baloane, bile, cărți de colorat).
S-a remarcat o tendință dinstinctă a copiilor de a cere jucării animalului căruia îi oferise mai multe abțibilduri - adică animalului care le era îndatorat. Cercetătorii spun că nu este vorba doar de preferința pentru un animal/jucărie, ci de o gândire strategică implementată în interacțiuni.
„Chiar și preșcolarii par a fi conștienți de capitalul investit în relațiile cu ceilalți și aleg să-și folosească în mod strategic cunoștințele”, afirmă Markus Paulus, autorul studiului. „Reciprocitatea este un element important al vieții sociale, esențial în stabilitatea societății. Așa cum arată studiul, pentru prima dată, copiii deja prezintă așteptări ca actele de generozitate să fie reciproce.”
Sursa: IFLScience
Cercetătorii au unit peste 40 de copii cu vârste între trei și cinci ani, pentru a juca un joc cu două animale de jucărie și abțibilduri. Copiii au trebuit să împartă abțibildurile celor două animale, unul primind mai multe decât celălalt. Apoi, cele două animale au fost înconjurate de alte jucării și copiii au trebuit să „ceară” de la animăluțe o parte din jucăriile lor (baloane, bile, cărți de colorat).
S-a remarcat o tendință dinstinctă a copiilor de a cere jucării animalului căruia îi oferise mai multe abțibilduri - adică animalului care le era îndatorat. Cercetătorii spun că nu este vorba doar de preferința pentru un animal/jucărie, ci de o gândire strategică implementată în interacțiuni.
„Chiar și preșcolarii par a fi conștienți de capitalul investit în relațiile cu ceilalți și aleg să-și folosească în mod strategic cunoștințele”, afirmă Markus Paulus, autorul studiului. „Reciprocitatea este un element important al vieții sociale, esențial în stabilitatea societății. Așa cum arată studiul, pentru prima dată, copiii deja prezintă așteptări ca actele de generozitate să fie reciproce.”
Sursa: IFLScience
Data actualizare: 23-07-2020 | creare: 16-08-2016 | Vizite: 1143
Bibliografie
Preschoolers Know If You Owe Them Something, According To Psychologists, link: https://www.iflscience.com/brain/preschoolers-know-if-you-owe-them-something-according-to-psychologists/ ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Legătura dintre microbiota intestinală la sugari și dezvoltarea cognitivă
- Privarea de somn și oboseala din timpul zilei îi pot expune pe studenți riscului de a dezvolta depresie
- Impactul negativ al utilizării rețelelor de socializare asupra sănătății adolescenților
- Adolescenții care consumă marijuana au risc de tulburare bipolară la maturitate
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum