Modificările microbiotei intestinale pot influența metabolismul în timpul scăderii în greutate

Dr. Maggie Stanislawski, împreună cu alți cercetători de la Școala de Medicină a Universității din Colorado, a desfășurat cercetări pentru a înțelege legătura dintre modificările dietetice și microbiom. Munca lor explorează modul în care modificările microbiotei intestinale ar putea avea un impact asupra metabolismului în timpul intervențiilor de scădere în greutate.
Cercetătorii au analizat efectele a două abordări diferite de slăbire: postul intermitent și restricția calorică zilnică. Într-un studiu pilot, participanții au fost împărțiți în grupuri care practică aceste metode, iar Dr. Stanislawski a examinat impactul asupra microbiotei lor intestinale. Ambele abordări au condus la schimbări pozitive în diversificarea microbiomului.

Studiul sugerează că ambele strategii de pierdere în greutate sunt la fel de eficiente în ceea ce privește creșterea diversității microbiomului. Ei au observat modificări în structura taxonomică generală a compoziției microbiomului la toți participanții ambelor grupuri.

Mai mult, cercetătorii au analizat relația dintre microbiomul intestinal și metilarea ADN-ului din sânge. Metilarea ADN-ului este un proces care afectează expresia genelor fără a modifica secvențele ADN. Acest studiu a găsit asocieri între microbiomul intestinal și metilarea ADN-ului în rândul participanților, sugerând efecte asupra organismului dincolo de microbiomul însuși.

În general, cercetarea lui Dr. Stanislawski și a colegilor ei aruncă lumină asupra modului în care diferite strategii de scădere în greutate influențează diversitatea microbiomului intestinal și modul în care aceste schimbări ar putea avea implicații pentru funcțiile corporale mai extinse.

Data actualizare: 21-08-2023 | creare: 21-08-2023 | Vizite: 310