La unele persoane, bacteria care provoacă acneea promovează de fapt sănătatea pielii

Anumite tulpini ale bacteriei cutibacterium acnes prelungesc durata de viață a nematodului caenorhabditis elegans, un organism neinfecțios de dimensiuni reduse, și ajută sistemul său imunitar înnăscut să lupte împotriva stafilococului auriu, un agent patogen care provoacă infecții la om și animale.
Cercetătorii de la Universitatea din Osaka dezvăluie o corelație între tulpinile de ribotip (RT) de cutibacterium acnes, care se găsesc în pielea umană, și durata de viață a nematodului caenorhabditis elegans. Tulpinile RT4 și 8, care sunt asociate cu acneea în pielea umană, au scurtat durata de viață a nematodului, în timp ce RT6, care se găsesc predominant în pielea umană sănătoasă, nu a făcut-o. De asemenea, s-a constatat că tulpina RT6 sănătoasă a pielii de C. acnes a îmbunătățit rezistența C. elegans la organismul patogen staphylococcus aureus (stafilococul auriu).

Cutibacterium acnes, o bacterie despre care se știe că provoacă acnee, este, de asemenea, răspândită pe scară largă la persoanele cu pielea sănătoasă. Progresele recente în secvențierea genelor au arătat că diferențele de fond genetic între tulpinile de bacterii pot duce la roluri diferite în piele. Un nou studiu, realizat fără testare pe animale, arată că tulpina nepatogenă de C. acnes îmbunătățește rezistența pielii împotriva bacteriei care cauzează infecții Staphylococcus aureus. Raportul apare în Microbiology Spectrum al Societății Americane de Microbiologie.

„Este probabil ca C. acnes să mențină sănătatea pielii prin inhibarea agenților patogeni comuni, cum ar fi S. aureus, de la invadarea țesutului pielii”, a spus autorul principal Ayano Tsuru, student absolvent la Universitatea din Osaka. „În loc să folosim mamifere, am explorat acest lucru pe aenorhabditis elegans, un nematod de 1 mm care are părți de bază ale animalelor, cum ar fi sistemul nervos, mușchii și tractul digestiv, precum și o barieră de suprafață corporală echivalentă cu pielea umană”.

Rezultatele au arătat că tulpinile de ribotip adesea detectate în pielea persoanelor care suferă de acnee a scurtat durata de viață a nematodului, în timp ce tulpinile care sunt adesea găsite în pielea persoanelor fără acnee, nu a avut același efect. „Aceasta înseamnă că tulpini ribotip de C. acnes care provoacă acnee la oameni pot fi corelate cu o scurtare a duratei de viață a C. elegans”, explică autorul Yumi Hamazaki.

Data actualizare: 02-11-2021 | creare: 02-11-2021 | Vizite: 1258
Not all acne is equal: Scientists reveal strains of C. acnes that promote skin health, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/10/211027134954.htm

• De ce apar coșurile (acneea)?
  • Antioxidanții din struguri eficienți împotriva acneei