Jocul „ghidat” poate influența caracteristici care au un efect pozitiv asupra progresului educațional al copiilor
©
Autor: Domșa Dariana
Învățarea copiilor mai mici prin jocul „ghidat” poate sprijini aspectele cheie ale învățării și dezvoltării lor cel puțin la fel de bine, și uneori mai bine decât instruirea tradițională, directă, potrivit unei noi analize.
Cercetarea, realizată de cadre universitare de la Universitatea din Cambridge, a strâns și evaluat date din numeroase studii și surse de informații care au documentat în mod colectiv impactul jocului ghidat asupra învățării a aproximativ 3.800 de copii cu vârsta cuprinsă între trei și opt ani. Jocul ghidat face referire la activități educaționale conduse de către un adult care le oferă copiilor libertatea de a explora un scop de învățare în felul lor, pentru a stimula limbajul, dezvoltarea și învățarea.
În general, studiul a constatat că o abordare printr-un joc ghidat poate fi la fel de eficientă ca metodele mai tradiționale, conduse de profesor, în dezvoltarea abilităților cheie: inclusiv a abilităților de calcul, abilităților sociale și a abilităților esențiale de gândire. Descoperirile sugerează, de asemenea, că unele abilități, precum cele care presupun calcule matematice, pot fi stăpânite mai bine și mai eficient prin joc ghidat, decât prin alte metode.
Meritele relative ale învățării bazate pe joc în comparație cu stilurile mai formale de instruire reprezintă o dezbatere de lungă durată în educație, dar cea mai mare parte a acestei discuții s-a concentrat pe jocul „liber” deschis. Noul studiu este prima încercare sistematică de a examina în mod specific efectele jocului ghidat, care este distinctiv pentru că folosește jocuri sau tehnici distractive pentru a-i ghida pe copii către anumite obiective de învățare, cu sprijinul unui profesor sau al altui adult, folosind întrebări și sugestii deschise.
Acest lucru poate implica, de exemplu, crearea de jocuri bazate pe imaginație, care impun copiilor să citească, să scrie sau să folosească matematica. Astfel de metode sunt comune în învățământul preșcolar, dar sunt mai puțin utilizate în predarea primară.
sursa: News Medical
foto: educ.cam.ac.uk
Cercetarea, realizată de cadre universitare de la Universitatea din Cambridge, a strâns și evaluat date din numeroase studii și surse de informații care au documentat în mod colectiv impactul jocului ghidat asupra învățării a aproximativ 3.800 de copii cu vârsta cuprinsă între trei și opt ani. Jocul ghidat face referire la activități educaționale conduse de către un adult care le oferă copiilor libertatea de a explora un scop de învățare în felul lor, pentru a stimula limbajul, dezvoltarea și învățarea.
În general, studiul a constatat că o abordare printr-un joc ghidat poate fi la fel de eficientă ca metodele mai tradiționale, conduse de profesor, în dezvoltarea abilităților cheie: inclusiv a abilităților de calcul, abilităților sociale și a abilităților esențiale de gândire. Descoperirile sugerează, de asemenea, că unele abilități, precum cele care presupun calcule matematice, pot fi stăpânite mai bine și mai eficient prin joc ghidat, decât prin alte metode.
Meritele relative ale învățării bazate pe joc în comparație cu stilurile mai formale de instruire reprezintă o dezbatere de lungă durată în educație, dar cea mai mare parte a acestei discuții s-a concentrat pe jocul „liber” deschis. Noul studiu este prima încercare sistematică de a examina în mod specific efectele jocului ghidat, care este distinctiv pentru că folosește jocuri sau tehnici distractive pentru a-i ghida pe copii către anumite obiective de învățare, cu sprijinul unui profesor sau al altui adult, folosind întrebări și sugestii deschise.
Acest lucru poate implica, de exemplu, crearea de jocuri bazate pe imaginație, care impun copiilor să citească, să scrie sau să folosească matematica. Astfel de metode sunt comune în învățământul preșcolar, dar sunt mai puțin utilizate în predarea primară.
sursa: News Medical
foto: educ.cam.ac.uk
Data actualizare: 14-01-2022 | creare: 14-01-2022 | Vizite: 894
Bibliografie
Teaching kids through guided play can support key aspects of their learning and development, link: https://www.news-medical.net/news/20220112/Teaching-kids-through-guided-play-can-support-key-aspects-of-their-learning-and-development.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Un aer poluat crește riscul copiilor de a dezvolta ADHD
- Și tu îți liniștești copilul cu mâncare? Află cum influențează stilul de parenting și temperamentul copilului greutatea
- Descoperirea virusului ce determină sindromul diareic la copil
- Degustările prea timpurii (primele luni de viață) duc la o diversificare precoce și creșterea riscului de întrerupere a alăptării la sân
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni