Psihologie în Ploiești
- Intervenția psihologică clinică și consilierea primară se referă la:
- autocunoaștere/ optimizare/ dezvoltare personală/ psihologie pozitivă în caz de sănătate și/ sau boală la copii și adulți, individual, în familie, în cuplu, în grup;
-
suport în creșterea încrederii în propria persoană și învingerea timidității;
-
promovarea sănătății și prevenirea patologiei, intervenții paliative (sprijin în cazul boloilor incurabile);
-
suport în cazul tulburărilor de personalitate, anxietate, depresie, tulburări distimice, tulburări somatice, tulburare afectivă bipolară, sindrom anxios și/ sau depresiv, fobii, atacuri de panică, obsesii și compulsii, nevroze, tulburări de comportament alimentar, tulburări de somn, tulburări cauzate de stres post-traumatic, de stres acut, de stress cronic, tulburări de adaptare, de control al impulsului, demențe (demența Alzheimer, demența Parkinson, demențe senile, demențe vasculare), tulburări apărute ca urmare a accidentelor vasculare cerebrale (AVC), tulburări de memorie, tulburări sexuale, tulburări de conduită, adicții, traume etc.;
-
asistență psihologică clinică a copiilor/ adolescenților cu CES, a adulților și bătrânilor cu dizabilități;
-
învățarea și exersarea asertivității (capacitatea de a spune nu sau de a-ți susține părerea, fără agresivitate sau vinovăție); învățarea unor modele de gândire sau comportament noi, constructive;
-
intervenție pentru realizarea obiectivelor medicale (creşterea rezilienței - aderenţei la tratament, modificarea stilului de viaţă, pregătire preoperatorie, prevenţie terţiară în cadrul bolilor cronice etc.);
-
suport în evenimete majore de viață, crize existențiale (doliu, despărțiri, divorț, conflicte, boli, alte traume etc.);
-
managementul timpului, managementul conflictului şi al negocierii.
Evaluarea psihologică clinică vizează întreg conținutul bio-psiho-social al unei persoane:
- evaluarea proceselor psihice centrale (gândirea, imaginația, memoria, limbajul);
- evaluarea proceselor psihice secundare (voința, afectivitatea, motivația, atenția);
- evaluarea laturilor personalității (atitudinea, caracterul, aptitudinile, inteligența, creativitatea);
- evaluare neuropsihologică;
- evaluare comportamentală;
- evaluare bio-fiziologică (reacții fizice, somatizări);
- evaluare subiectiv-emoţională (felul specific în care reacționează o persoană din punct de vedere emoțional în funcție de anumiți stimuli, situații, etc.);
- evaluarea mecanismelor de adaptare/ apărare/ coping în situații de stres;
- evaluarea factorilor de stres;
- evaluarea factorilor externi, de mediu, sociali, de stres, relaționali care conduc la boală mintală, tulburare mintală, stări de depresie, stări de anxietate și atacuri de panică etc.;
- evaluarea unor mecanisme psihologice de funcționare a cuplului, familiei sau a altor tipuri de grupuri;
- evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural în care se manifestă problemele psihologice;
- evaluarea gradului de discernământ al persoanelor;
- evaluarea nivelului de dezvoltare intelectuală și psihologică;
- alte evaluări în situaţii care implică componente psihologice