Hipoacuzie neurosenzoriala bilaterala medie
Buna ziua, d-nul doctor! Am fost diagnosticat pe cand aveam in jur de 21 ani cu hipoacuzie senzoriala bilaterala medie (55 dB urechea stanga si 60 dB urechea dreapta), nu m-am protejat auditiv deloc in timpul asta, tin sa mentionez ca in toata aceasta perioada de timp, pierderea de auz a ramas constanta, adica audiograma a iesit la fel, nu s-a inrautatit. Problema este ca am probleme de intelegere, atunci cand mi se vorbeste de la distanta, pe holurile lungi, cu ecou, in incaperile mici, cand sunt multi interlocutori in camera, nu aud soaptele etc etc, am ajuns la concluzia ca am nevoie de aparat auditiv, insa problema care se pune este ca lucrez in Germania, sunt asistent medical, si imi este f frica sa nu fiu concediat, daca o sa apar la munca cu aparatele in urechi (doctorii si colegii vor fi reticenti ca nu mai pot masura tensiunea arteriala, daca am deficiente de auz). Ce ma sfatuiti? A doua intrebare: daca nu voi purta aparate auditive, auzul se poate pe viitor inrautati?! Si inca o mare mare rugaminte as avea la dvs.: eu pot (inca) masura tensiunea arteriala cu stetoscopul, adica aud sistola si diastola in ureche, nelamurirea mea era daca de ex, pasarelele si apa la robinet se percep in intervalul 10-20 dB, bataile ceasului 20-40 dB, intre 40-60 vorbele oamenilor, telefonul mobil 60-70 dB, cam la ce frecventa de dB se incadreaza bataile pulsului in stetoscop, adica ca sa intelegeti dvs mai bine intrebarea, eu neputand percepe sunetele sub 55 dB cu urechea libera, cam pe unde s-ar incadra, pe la cati decibeli masurarea TA?! si inca ceva d-nul doctor, am fost la o firma de specialitate in Germania si acestia mi-au spus ca exista si modele de aparate auditive CIC, adica complet in canalul auditiv, cu care poti masura TA, fara sa fie nevoie sa le scoti din ureche?! Este adevarat, imi puteti recomanda vreun model?! Aveti cunostiinta dvs. personal, de asistenti medicali, care poarta aparate auditive, sau sunt eu singurul?