Escrocherii medicale - tratamentele minune
Autor: Dragoș Racheriu
Există o piață de „produse minune, 100% naturale și relativ ieftine” care compensează deficiențele medicinei clasice. Din păcate, aceste produse nu au efectul pe care îl promit. Poate doar placebo. Ele se bazează pe speranța și dorința oamenilor de vindecare - un sentiment extrem de puternic și care te face uneori să uiți de rațiune sau pur și simplu să nu-ți mai pese de ea.
Target - clienții vizați:
- acolo unde medicina clasică nu a dat rezultatele dorite
- afecțiuni terminale, degenerative, cronice fără speranțe de recuperare
- persoane care au suferit din cauza medicației clasice (citostatice, antiinflamatoare cronic, etc.)
- persoane care au suferit foarte mult timp
- persoane care își pierd speranța
- de ex: cancer în stadiu avansat în care medicina modernă nu dă mari speranțe (frecvent după o cură de chimioterapie fără rezultate)
- afecțiuni frecvente, incurabile, ce necesită tratament cronic: diabet zaharat, hipertensiune, boli autoimune, afecțiuni degenerative - artroze
- dureri cronice articulare, de spate, cefalee cronică
- incapacitate de deplasare, mișcare
- oboseală cronică, obezitatea, persoane anxioase, ipohondre
Tipologia produsului:
- în general, este vorba despre un produs neconvențional, diferit sau rar
- cu o substanță activă ciudată sau mod de preparare ciudat
- un venin de șarpe/păianjen, o ciupercă ciudată, rară,
- o plantă ce se găsește doar în anumite locuri în lume, greu de procurat
- o rețetă secretă - o asociere de anumite principii nutritive/substanțe active într-o anumită concentrație/diluție
- sau din contra - ceva banal, ce se găsește peste tot în jurul nostru, în contrast cu medicamentele toxice și scumpe
100% natural, eco, bio:
- în contrast cu medicația clasică
- obiectivul nr.1 este să te convingă că produsul nu are cum să-ți facă rău încât tu să-ți spui: „Poate nu are efect, dar măcar nu îmi face rău (spre deosebire de citostatice, antiinflamatoare, etc, pe care le-am luat).”
Rezultate incredibile:
- tot ce ți-ai dorit, ba chiar mai mult
- medicament minune, remediu excepțional, rezultate de excepție
- „medicii au încremenit când au văzut rezultatele”
- 100% rezolvare a problemei (sau oricum, peste 90%)
- efect rapid - deseori din primele minute (în final se adresează oamenilor la capătul răbdării)
Preț accesibil:
- în general: un tratament complet de aproximativ 1-2 luni, costă 100-200-300 lei
Ofertă specială wow:
- primești un al doilea medicament complet gratuit sau reducere de minim 40% - dacă te grăbești și faci repede comandă
- „Comandă acum, nu mai aștepta” - n-are sens să te gândești de două ori și să te documentezi puțin despre asta...
Expunerea dovezilor
- prezentare extrem de detaliată
- statistici, imagini, explicații, mărturiile pacienților, citate de la alți experți (profesori universitari)
- stampile cu 100% natural, 100% eficient, 100% banii inapoi, certificate de conformitate scoase în prim plan
Testimoniale de la pacienți
- o listă amplă cu citate ale unor persoane care au testat produsul și sunt extaziate
- totul pare foarte real și adevărat: nume reale, data când au încercat tratamentul (recent, deoseori prea recent - toate în decurs de 2-3 ore) și povestea experienței lor cât se poate de autentică
- ideal plantate ca și comentarii (nu pot fi verificate), asociate cu unele neîncrezătoare și întrebări, pentru plus de autenticitate
- foarte utile că metodă de convingere
- foarte neadevărate...
Savantul
- în general, este vorba despre un medic prestigios neamț sau chinez (par mai de încredere), în vârstă, cu numeroase supraspecializari și ani de studii și care a lucrat foarte mult la acest produs
- are nume, poză, eventual imagini cu diplome sau cu pacienți fericiți pe care îi trata în acel moment
Teoria conspirației
- există un interes ascuns
- „ați fost trași în piept de ani de zile”
- de către: guvern / sistem / oameni cu influență internațională / companiile farmaceutice / medici / farmaciști
- care câștigă mulți bani vânzând medicamente scumpe și ineficiente (sau oricum puțin eficiente comparativ cu produsul acesta)
Secretul
- este vorba despre un tratament secret
- frecvent asociat cu antichitatea (secret vechi)
- foarte puțini îl știu
- dar acum totul a fost descoperit (grație acestor oameni minunați)
Remediu din antichitate
- folosit acum mii de ani
- soluția existentă din antichitate/civilizațiile antice
- eventual un secret păstrat cu sfințenie
Principiul prin care „vechimea” funcționează în marketing-ul acestor produse e destul de bizar - probabil că vechi e asociat cu o „cunoaștere sacră” sau „lipsa interesului financiar” sau „testat mult timp”.
Știința evoluează cu fiecare studiu nou, fiecare tehnologie nouă, încât ce e nou este întotdeauna mai bun decât varianta anterioară. Soluțiile medicale antice nu sunt neapărat rele și probabil își făceau treaba pe vremea aceea, dar, comparativ cu tehnologia medicală actuală sunt ca lumânarea pe lângă becul led. În ciuda poluării, sedentarismului, alimentelor hiperprocesate și altor probleme actuale trăim de aproape trei ori mai mult decât anticii.
Modul de prezentare a reclamei (bannerul):
- titlul deseori nu are legătură cu produsul ci mai degrabă despre un sfat/remediu pe care ți-l faci singur
- imaginea nu arată niciodată produsul, în cel mai bun caz arată problema sau îți prezintă o plantă sau ceva ce te duce cu gândul la natural și inofensiv
Pagina de prezentare a produsului:
Uneori este un domeniu de genul: www.produsulminune.ro („site-ul oficial”) alteori un domeniu ciudat, cu url temporar, lung și codat (o pagină intermediară care la final te trimite pentru comandă pe site-ul oficial). În acest al doilea caz niște intermediari încearcă să câștige un comision/procent aducând clienți.Impresia generală: vrei prea mult să mă convingi.
Câteva exemple luate de pe net:
„Articulațiile în vârstă se tem de acest produs ca de foc!”
- afirmația arată targetul: artroză degenerativă și stârnește curiozitatea (sfat sau produs?)
- pagina destinație e clasică: teoria conspirației, cremă minune, testimoniale, formular rapid de comandă
„Chinezii știu asta de 2000 de ani și niciodată nu sunt obosiți”
- afirmația: chinezi, antici, secret, target: simptom frecvent: oboseală
- pagina destinație: povestea de succes, dovezi, comentarii pozitive și produsul care te scăpa de oboseala cronică
„Slăbești până la 15 kg într-o săptămână! Fără diete și antrenamente grele!”
- afirmația: despre un sfat și nu un produs de vânzare
- pagină destinație: povestea de succes, dovezi, comentarii pozitive (cu oameni binevoitori care au pus și poză cu „înainte și după”) și produsul 100% natural care te aduce rapid și ușor la greutatea ideală
„Presiunea sângelui este mare? Faceți asta înainte de culcare” (și o imagine cu o floricică)
- afirmația: despre un sfat și nu un produs de vânzare
- pagină destinație: povestea de succes, produsul, reducere 50%, comentarii pozitive
„Elimină diabetul de tip 2 în 3 săptămâni cu asta”
- afirmația: sfat sau produs?
- pagina intermediară: povestea de succes, produsul, comentarii pozitive
- pagina destinație: completă, le are pe toate...
... și altele, extrem de numeroase.
Sper ca acest articol să fie de ajutor în identificarea escrocheriilor medicale și nu un tutorial despre cum să vinzi un produs minune.
Iar pentru dvs, doamnelor și domnilor producători și comercianți ai acestor produse, dați-mi voie să vă spun atât:
Nu e frumos ce faceți!
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Helicobacter vs Sulforaphane
- Tratament naturist care a functionat
- Adenocarcinom de colon
- Cum mi-am tratat eu acneea, cu ajutorul produsului Clearogen, după câţiva ani de coşmar!
- Compatibilitate Derma Magic - Brevoxyl? Raspuns URGENT, va rog!
- Argila albastra de Raciu, un medicament natural exceptional
- Mărul-lupului, poate cea mai puternică plantă medicinală din România
- Tratament naturist eficient pt detoxifierea organismului
- Vitex Agnus Castus, un miracol pentru sistemul hormonal feminin, dar nu numai
- Mierea de Manuka- antibiotic natural- trateaza infectiile