Elementele de surpriză îi ajută pe bebeluși să învețe mai ușor
Autor: Redacția ROmedic
Lumea înconjurătoare este un spațiu plin de stimuli dinamici care pot facilita sau îngreuna învățarea copiilor în primii ani de viață.
Un grup de cercetători de la Universitatea Johns Hopkins din Statele Unite au vrut să afle cum știu copiii către ce să-și îndrepte atenția și ce să ignore în cadrul procesului de învățare. Pentru a explora posibilele răspunsuri la această întrebare, cercetătorii au realizat un studiu pe copii cu vârsta de 11 luni. Specialiștii consideră că bebelușii folosesc informațiile pe care le-au acumulat despre lumea înconjurătoare pentru a face predicții despre evenimentele și obiectele din jurul lor. Concluziile studiului arată că elementele de surpriză care apar pe parcursul învățării ajută la asimilarea informațiilor cu mai multă ușurință.
Studiul a constat în patru experimente, în cadrul cărora copiii au fost împărțiți în două grupuri. Copiilor din primul grup li s-a prezentat o bilă coborând pe o rampă, care apoi s-a oprit lângă un perete. Cei din al doilea grup au văzut și ei bila coborând pe rampă însă, ca prin minune, bila părea că dispare prin perete.
Când bebelușilor li se ofereau informații suplimentare despre bila surprinzătoare, învățau mai repede. În plus, copiii au lăsat deoparte jucăriile noi pe care le aveau în jur, dar care nu aveau elemente de surpriză, pentru a explora bila care le-a depășit așteptările și pentru a găsi noi metode de a o folosi. De exemplu, pe parcursul experimentelor, după ce au văzut bila trecând prin perete, copiii au lovit-o de masă de câteva ori pentru a-i testa soliditatea. Iar atunci când bila rămânea suspendată în aer, aceștia testau gravitația luând bila și dându-i drumul spre podea. Astfel, copiii nu doar învățau mai mult despre obiectele care îi surprindeau, ci și încercau să le înțeleagă.
Experimentele cercetătorilor de la Universitatea Johns Hopkins sunt primele de acest fel și subliniază faptul că atenția copiilor se îndreaptă cu ușurință către un obiect care se mișcă într-un mod diferit decât se așteaptă ei.
Comportamentele bebelușilor nu sunt simple reacții reflexe la elementele de surpriză ale obiectelor din jur, ci reflectă încercările lor de a înțelege mai bine acele aspecte care le contrazic așteptările.
Sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Copiii care urmăresc emisiuni de gătit cu mâncare sănătoasă sunt mai predispuși să mănânce sănătos
- Când trebuie dus prima dată copilul la dentist?
- Factorii genetici și de mediu influențează riscul precoce de diabet de tip 1 la copii
- Copiii surzi cu întârzieri de învățare beneficiază de pe urma implanturilor cohleare mai mult decât de pe urma aparatelor auditive
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni