Eficiența antrenamentului școlar de „mindfulness”
Un set de 5 studii arată că programul de antrenament al atenției la școală, aplicat în Marea Britanie în vederea obținerii unei sănătăți mintale mai bune a elevilor și o bunăstare superioară a adolescenților, ar putea să fie în zadar. Conform specialiștilor, antrenamentul atenției prin „mindfulness” face parte dintr-o abordare de învățare socio-emoțională predată în școlile gimnaziale englezești, prin care se încearcă dezvoltarea conștiinței, autocontrolului și a abilităților interpersonale ale adolescenților, abilități de care au nevoie ulterior în viața personală și la locul de muncă.
Autorii explică faptul că acest tip de antrenament implică și învățarea felului prin care se poate acorda selectiv atenție anumitor activități și prin care se pot înțelege și gestiona cu o eficiență superioară sentimentele și comportamentele acestora, pentru a obține o creștere a rezistenței personale în fața stresului, astfel că se poate obține o stare de sănătate mintală mai bună. Studiile care au evaluat eficiența unui astfel de antrenament au inclus 8.500 de adolescenți și 700 de profesori din 85 de școli englezești, iar acestea au fost împărțite astfel încât jumătate dintre ele să continue tehnicile de antrenament al atenției pe care le practicau anterior, în timp ce restul școlilor au început antrenamente de „mindfulness”.
Rezultatele studiului au arătat că, după opt săptămâni de astfel de antrenamente ale atenției, profesorii și copiii au declarat îmbunătățiri ale stării de sănătate mintale și ale mediului școlar în care predau, respectiv învățau. Cu toate acestea, efectele benefice reieșite din prima lucrare analizată au fost umbrite de caracterul limitat al acestuia, întrucât au dispărut la aproximativ un an de la finalizarea ei, și de rezultatele unui alt studiu, care a examinat potențialele beneficii ale antrenamentului de „mindfulness” în timpul pandemiei și în cadrul căruia nu s-a evidențiat niciun beneficiu, spre deosebire de celelalte tipuri de antrenament cognitiv.
Pim Cuijpers, profesor la Universitatea Vrije din Amsterdam, afirmă că analiza sistematică a lucrărilor care au tratat recent perspectivele multiple ale acestui antrenament au certificat faptul că beneficiile la care s-au așteptat oamenii de știință care au propus aceste programe în școli nu sunt de durată. Motivul pentru care profesorul subliniază în repetate rânduri că programul nu funcționează este legat de necesitatea de introducere a unor alternative ale acestuia, întrucât obținerea unor grade superioare de sănătate psihică este imperativă pentru școlari.
sursa: News Medical
Autorii explică faptul că acest tip de antrenament implică și învățarea felului prin care se poate acorda selectiv atenție anumitor activități și prin care se pot înțelege și gestiona cu o eficiență superioară sentimentele și comportamentele acestora, pentru a obține o creștere a rezistenței personale în fața stresului, astfel că se poate obține o stare de sănătate mintală mai bună. Studiile care au evaluat eficiența unui astfel de antrenament au inclus 8.500 de adolescenți și 700 de profesori din 85 de școli englezești, iar acestea au fost împărțite astfel încât jumătate dintre ele să continue tehnicile de antrenament al atenției pe care le practicau anterior, în timp ce restul școlilor au început antrenamente de „mindfulness”.
Rezultatele studiului au arătat că, după opt săptămâni de astfel de antrenamente ale atenției, profesorii și copiii au declarat îmbunătățiri ale stării de sănătate mintale și ale mediului școlar în care predau, respectiv învățau. Cu toate acestea, efectele benefice reieșite din prima lucrare analizată au fost umbrite de caracterul limitat al acestuia, întrucât au dispărut la aproximativ un an de la finalizarea ei, și de rezultatele unui alt studiu, care a examinat potențialele beneficii ale antrenamentului de „mindfulness” în timpul pandemiei și în cadrul căruia nu s-a evidențiat niciun beneficiu, spre deosebire de celelalte tipuri de antrenament cognitiv.
Pim Cuijpers, profesor la Universitatea Vrije din Amsterdam, afirmă că analiza sistematică a lucrărilor care au tratat recent perspectivele multiple ale acestui antrenament au certificat faptul că beneficiile la care s-au așteptat oamenii de știință care au propus aceste programe în școli nu sunt de durată. Motivul pentru care profesorul subliniază în repetate rânduri că programul nu funcționează este legat de necesitatea de introducere a unor alternative ale acestuia, întrucât obținerea unor grade superioare de sănătate psihică este imperativă pentru școlari.
sursa: News Medical
Data actualizare: 25-07-2022 | creare: 25-07-2022 | Vizite: 267
Bibliografie
Study evaluates the effectiveness of universal school-based mindfulness training, link: https://www.news-medical.net/news/20220713/Study-evaluates-the-effectiveness-of-universal-school-based-mindfulness-training.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Nou studiu analizează modul prin care terapia electroconvulsivă ameliorează simptomele depresive
- După o despărțire, femeile suferă mai mult, dar își revin mai repede decât bărbații
- Tulburarea bipolară ar putea fi o tulburare neuroprogresivă, sugerează un studiu recent
- Limbajul depresiei - decodat științific
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.intră pe forum