AI poate ajuta oamenii să se simtă „auziți”, dar o etichetă AI diminuează acest impact
©
Autor: Airinei Camelia
Studiul publicat în Proceedings of the National Academy of Sciences și realizat de Yidan Yin, Nan Jia și Cheryl J. Wakslak de la USC Marshall School of Business, investighează dacă inteligența artificială (AI), care nu posedă conștiință umană sau experiență emoțională, poate reuși să satisfacă nevoile psihologice umane.
mesajele generate de inteligența artificială (AI) fac receptorii să se simtă mai „ascultați” comparativ cu mesajele generate de oameni neinstruiți. Totuși, sentimentul de a fi auzit scade atunci când receptorii află că mesajul provine de la AI. Rezultatele subliniază potențialul AI de a augmenta capacitatea umană de înțelegere și comunicare și ridică întrebări importante despre ce înseamnă să fii ascultat și cum poate fi folosită cel mai bine AI pentru a sprijini prosperitatea umană. Experimentul și studiul ulterior au arătat că, deși AI poate oferi suport emoțional superior răspunsurilor umane neinstruite, devalorizarea răspunsurilor AI reprezintă o provocare majoră pentru utilizarea eficientă a capacităților sale.
Un aspect notabil este „valea nefirească” - disconfortul resimțit de participanți atunci când realizează că răspunsul empatic provine de la AI. Acest sentiment complică peisajul emoțional navigat de interacțiunile om-AI.
Studiul a evidențiat și că răspunsurile AI au fost asociate cu speranță crescută și reducerea stresului, demonstrând un efect emoțional pozitiv asupra receptorilor. De asemenea, AI a adoptat o abordare mai disciplinată decât oamenii în oferirea suportului emoțional, evitând sugestiile practice copleșitoare.
În loc să înlocuiască interacțiunile umane, cercetarea indică avantajele diferite ale răspunsurilor oferite de AI și oameni. Tehnologia avansată ar putea deveni un instrument valoros, împuternicind oamenii să folosească AI pentru a se înțelege mai bine unii pe alții și a învăța cum să răspundă în moduri care oferă suport emoțional și demonstrează înțelegere și validare.
Implicațiile acestei cercetări sunt importante pentru integrarea AI în contexte sociale mai largi, sugerând că AI ar putea oferi o soluție scalabilă și accesibilă pentru suportul social, în special pentru cei care ar putea să nu aibă acces la persoane care să le ofere acest suport. Totuși, este crucial să se acorde o atenție deosebită modului în care AI este prezentată și percepută pentru a maximiza beneficiile sale și a reduce orice răspunsuri negative.
sursa: MedicalXpress
mesajele generate de inteligența artificială (AI) fac receptorii să se simtă mai „ascultați” comparativ cu mesajele generate de oameni neinstruiți. Totuși, sentimentul de a fi auzit scade atunci când receptorii află că mesajul provine de la AI. Rezultatele subliniază potențialul AI de a augmenta capacitatea umană de înțelegere și comunicare și ridică întrebări importante despre ce înseamnă să fii ascultat și cum poate fi folosită cel mai bine AI pentru a sprijini prosperitatea umană. Experimentul și studiul ulterior au arătat că, deși AI poate oferi suport emoțional superior răspunsurilor umane neinstruite, devalorizarea răspunsurilor AI reprezintă o provocare majoră pentru utilizarea eficientă a capacităților sale.
Un aspect notabil este „valea nefirească” - disconfortul resimțit de participanți atunci când realizează că răspunsul empatic provine de la AI. Acest sentiment complică peisajul emoțional navigat de interacțiunile om-AI.
Studiul a evidențiat și că răspunsurile AI au fost asociate cu speranță crescută și reducerea stresului, demonstrând un efect emoțional pozitiv asupra receptorilor. De asemenea, AI a adoptat o abordare mai disciplinată decât oamenii în oferirea suportului emoțional, evitând sugestiile practice copleșitoare.
În loc să înlocuiască interacțiunile umane, cercetarea indică avantajele diferite ale răspunsurilor oferite de AI și oameni. Tehnologia avansată ar putea deveni un instrument valoros, împuternicind oamenii să folosească AI pentru a se înțelege mai bine unii pe alții și a învăța cum să răspundă în moduri care oferă suport emoțional și demonstrează înțelegere și validare.
Implicațiile acestei cercetări sunt importante pentru integrarea AI în contexte sociale mai largi, sugerând că AI ar putea oferi o soluție scalabilă și accesibilă pentru suportul social, în special pentru cei care ar putea să nu aibă acces la persoane care să le ofere acest suport. Totuși, este crucial să se acorde o atenție deosebită modului în care AI este prezentată și percepută pentru a maximiza beneficiile sale și a reduce orice răspunsuri negative.
sursa: MedicalXpress
Data actualizare: 12-04-2024 | creare: 12-04-2024 | Vizite: 326
Bibliografie
Artificial intelligence can help people feel heard, study finds, link: https://medicalxpress.com/news/2024-04-artificial-intelligence-people-heard.html ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Cel mai inteligent tip de piele artificială pentru proteza mâinii
- Dispozitivul modern ce poate înlocui gipsul pentru imobilizarea fracturilor
- Nanoparticule nou dezvoltate, eficiente în tratamentul cuprinzător al poliartritei reumatoide
- Dispozitiv purtabil care poate monitoriza sănătatea și metabolismul, la doar o atingere
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni