Oferta educationala de optional - gradinita si scoala

Acest anunț nu mai este activ (data de expirare a fost depașită).
Anunț publicat de: CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE CARMEN IONITA
Locație: Giurgiu (Giurgiu)
Telefon: 0721767996 765868476
Data: 25-10-2017
Este o scurta ilustrare a specificului unei activitati optionale de dezvoltare personala organizata in gradinite si scoli, sistem de stat si privat. In completare e prezentata si oferta publicitara a lucrarii respective (aparitie editoriala an 2009).


1.Prezentarea ofertei de carte - psihologia copilului mic

Recomandam lectura acestei carti aparute la editura Sper, an 2009: „Aplicatii practice ale psihologiei copilului - Dezvoltarea personala ca program de educatie alternativa”, autoare Florinda Golu, Carmen Ionita.
Editura: SPER
Colectia: Caiete experientiale
Pagini: 134
Preţ: 20 Lei ( 4.84 EUR, 6.25 USD )
Anul aparitiei: 2009
Editia originala: 2009
Editia originala aparuta in limba romana

Coperta: Simpla (Paperback)
Dimensiuni: 145 mm x 200 mm
ISBN: 978-973-8383-41-8


Lucrarea reprezinta in primul rand un instrument de lucru util atat psihologilor, cat si educatorilor si parintilor. Cartea este conceputa ca un ghid de exercitii de dezvoltare, pentru diverse arii curriculare, continand jocuri interesante si oferind sugestii de abordare a copiilor din perspectiva experientiala.
Sunt prezentate jocuriactivitati diversificate si exercitii de imaginatie, de cunoastere corporala dar si interpersonala, jocuri ce implica miscare, interactiune, exprimare senzoriala diversa.
Totodata, activitatile propuse in aceasta lucrare“ofera o noua perspectiva in maximizarea potentialului formativ al curriculumului prescolar si contribuie la formarea unor noi abilitati ale copilului necesare in prezent dar si in viitor” (T. Cretu, “Recenzie”, 2010).

2. Prezentarea ofertei educationale – un nou optional: Dezvoltare Personala

"Dezvoltare personala" este un program formativ, de activitate optionala implementat in gradinitele si scolile din Bucuresti. Autoarele programei scolare aprobata de inspectorat sunt lector univ. dr. psiholog Florinda Golu si profesor consilier, psiholog educational Carmen Ionita.
Mentionam ca acest program este conceput la nivelul mai multor arii curriculare si are eficienta atat la nivel didactic, cat si din punct de vedere terapeutic.
Nascut din nevoile psihologice, personale ale copilului, aceasta noua activitate isi propune sa stimuleze, sa exerseze, sa amplifice abilitatile cognitive, emotionale, relationale ale copilului dar si sa identifice eventualele intarzieri in dezvoltare, blocajele de comunicare si emotionale si sa introduca o nota recuperatorie si puternic antrenanta in universul interior al copilului prescolar (Golu si Ionita, 2009).
Asadar, programul formativ "Dezvoltare personala" se prezinta sub o multipa finalitate:
* faciliteaza realizarea unor achizitii si beneficii psiho-comportamentale la copiii prescolari;
* ofera parintilor un tablou complet al indicatorilor cognitivi si comportamentali ai maturizarii copilului;
* nu in ultimul rand, poate constitui un sprijin concret si un veritabil ghid pentru optimizarea activitatilor instructiv-educative si formative din gradinita.
Continuturi tematice:
1. Cunoasterea de sine si a celorlalti.
2. Cunoasterea si redarea unor expresii faciale si corporale.
3. Realizarea de contacte verbale si nonverbale intre copii.
4. Exprimare si relatare a unor fapte, intamplari, trairi in prezenta celorlalti.
5. Antrenarea grupului ca intreg si formarea sentimentului de apartenenta la grup.
6. Exersarea jocurilor de rol si a conduitelor prosociale.
7. Realizare de proiecte in grup.
8. Explicare si interpretare de proverbefabule.
9. Creare de povesti.
10. Realizare de corespondente pe criterii logice.
11. Stabilire de contrarii (perechi de contrarii).
12. Relaxare prin angajare tactil-kinestezica.
Tipuri de exercitii:
• exercitii de exprimare emotionala spontana;
• jocuri pentru depasirea inhibitiilor si blocajelor emotionale;
• exercitii de empatie;
• exercitii de ras;
• jocuri de intrajutorare si colegialitate;
• jocuri de rol;
• exercitii de identificare;
• exercitii de comparatie;
• exercitii de asociere in baza unui criteriu logic;
• exercitii de operare concreta cu scheme logice elaborate anterior;
• jocuri si tehnici de exprimare senzorial-emotionala;
• tehnici de fantezie;
• exercitii de completare a desenului;
• tehnici de miscare si dans;
• artterapie;
• exercitii de creare de poveste.
Durata programului: un an, 1 octombrie -15 iunie
Durata unei sedinte: 30 min, 2 sedintesaptamana;
50 min, 2 sedintesaptamana.
Nivelul: -nivelul 1 (grupa mica si mijlocie);
-nivelul 2 (grupa mare si clasa 0).
-nivelul 3 (cls.1-4)
Domenii implicate: DLC, DEC, DPM, DOS
Forme de organizare: -activitati frontale;
-activitati pe grupuri mici;
-activitati individuale.
Evaluarea: -tipul: fontala si individuala;
-modalitati de evaluare: aprecieri verbale ale activitatii proprii (autoevaluare) si a celorlalti; convorbiri; observarea sistematicaaactivitatii copiilor; discutii individuale cu copii; desene individuale si de echipa; fise de lucru; realizarea de proiecte in grup; intrebari tematice; expunerea unor lucrari; concurs; lectie deschisaserbare; aprecierea rezultatelor prin premii, laude, incurajari, prin ecusoane (flori, iepurasi, ursuleti), medalii, diplome etc.
La sfarsitul cursului (anului), fiecare copilelev va beneficia de o mapa individuala (potofoliu) cu lucrari, rezultate, comentarii personalizate si recomandari, care va fi inmanata parintilor si sau educatoarei.
La finalul scurtei prezentari, mentionam ca programul este implementat in sistem din anul 2008 si functioneaza cu succes, feedback-urile din partea copiilor, parintilor si cadrelor didactice colaboratoare fiind dintre cele mai bune. Pentru ca acest nou demers didactic vine nu doar in sprijinul copilului -ca principal beneficiar- dar si al parintilor, educatorilor si specialistilor din domeniu, oferind repere importante in cunoasterea psihologiei copilului.

Elemente din programa didactica:

Programa vizeaza urmatoarele obiective-cadru:
• exersarea capacitatilor perceptive si reprezentative;
• dezvoltarea si fructificarea potentialului lingvistic al copiilor;
• stimularea copiilor pe directia unei exprimari emotionale deschise, autentice, spontane si descoperirea abilitatilor empatice;
• antrenarea conduitelor prosociale si de socializare;
• dezvoltarea spontaneitatii, eliberarea imaginatiei si descoperirea potentialului creativ al copiilor prin jocuri si tehnici de exprimare senzoriala si emotionala, tehnici de fantezie;
• deblocare emotionala si constientizare corporala prin tehnici de dans si miscare, prin angajare tactil-kinestezica.
Toate acestea sunt transpuse sub forma unor activitati de invatare de tipul: exercitii de identificare, de observare, de comparatie, de analiza, de explorare analitico-perceptiva, de discriminare, de asociere in baza unui criteriu logic, de operare concreta cu scheme mentale elaborate anterior, de exprimare emotionala spontana si dirijata etc.

Trimite un mesaj către CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE CARMEN IONITA:

 

Titlu mesaj:

Continut mesaj:

*Sunt de acord ca datele mele cu caracter personal trimise prin acest formular să fie procesate de ROmedic.ro și expediate pe email către CABINET INDIVIDUAL DE PSIHOLOGIE CARMEN IONITA.

*Câmpuri obligatorii.