Psiholog Dr. Gurza Maria Ancuta
- Telefon: 0748107800
- Localitate: Timisoara (Timis)
- Loc de muncă actual: Gurza Maria Ancuta - S.C.P.P. Gurza si Truica
- Specialitate: Psihologie
- Specialitate secundară: Psihoterapie
- Competențe: Psihologie clinica si psihoterapie
|
|
Perioada | 2015 - prezent |
Funcţia sau postul ocupat | Psiholog |
Activităţi şi responsabilităţi principale | Evaluarea psihologică; Intervenţie psihologică individuală, familială şi de grup; Consiliere psihologică a copilului, adultului şi cuplului. |
Numele şi adresa angajatorului | Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protectia Copilului Timiş |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Instituţie publică |
Perioada | 2010 - prezent |
Funcţia sau postul ocupat | Psiholog Clinician si Psihoterapeut |
Activităţi şi responsabilităţi principale | Evaluarea psihologică; Intervenţie psihologică :de optimizare, dezvoltare şi autocunoaştere; în probleme psihologice, psihopatologice şi în situaţii de risc; în menţinerea sănătăţii şi confruntarea cu condiţia de boală şi impas existenţial; de optimizare a proceselor de cuplu, familie, grup, organizaţii şi colectivitati; Cercetare: realizarea de studii in domeniul psihologiei clinice si psihoterapiei |
Numele şi adresa angajatorului | Gurza si Truica – Societate civila profesionala de psihologie Timisoara, Str. C-tin Brailoiu , Nr. 4-5. |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | Cabinet psihologic |
Perioada | 2008 - 2015 |
Funcţia sau postul ocupat | Psiholog |
Activităţi şi responsabilităţi principale | - activitate de expert consiliere in cadrul proiectului „MeSeRii locale - Parteneriat petnru Mestesuguri si Servicii Rurale locale”, proiect POSDRU/173/6.1/S/146872, derulat de Asociatia Romana de Consiliere si Sprijin in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean si primarii locale. - activitate de expert consiliere in cadrul proiectului TOP Management V-NV – Firme de exercițiu pentru accesul elevilor la poziții de top management, cercetare si inovare în viața profesională”, POSDRU/175/2.1/S/149792; derulat de Asociatia Romana de Consiliere si Sprijin in parteneriat cu Inspectoratul Scolar Judetean si primarii locale. -redactarea de modele de buna practica in calitate de expert incluziune sociala in cadrul proiectului „Modele de Buna Practica in domeniul incluziunii sociale” FSE ID 64094; activitate de consiliere orientare/indrumare profesionala in cadrul proiectului „Formare de competente cheie și integrare pe piata muncii a tinerilor proveniti din institutii de stat pentru protectia copilului” – PHARE 2006/018-187.04.02; - expert mediere in cadrul proiectului S.I.O.M - Servicii Integrate de Ocupare in Munca in Regiunea VEST ,Contract nr POSDRU/103/5.1/G/78709 |
| -activitate de formator de formatori in cadrul proiectului Construcția instituției „Lucrătorul de tineret” pentru integrarea tinerilor în societate, Proiect FSE -POSDRU nr. 178/30.07.2009 derulat de Conventia Nationala a Fundatiilor pentru Tineret, Consiliul Tinerilor din Romania Bucuresti si in cadrul proiectului Implicare pentru dezvoltare - campanie naţională de consultări în rândul tinerilor, |
Perioada | 2005-2008 |
Funcţia sau postul ocupat | consilier şcolar în cabinetele şcolare şi interşcolare de asistenţă psihopedagogică / profesor psihopedagog |
Activităţi şi responsabilităţi principale | Asigură informarea, asistenta şi consilierea psihopedagogica a preşcolarilor/elevilor, părinţilor, ducatoarelor, învăţătorilor, institutorilor şi profesorilor pe diferite subiecte: cunoaştere şi autocunoaştere, daptarea elevilor la mediul şcolar, adaptarea şcolii la nevoile elevilor, optimizarea relaţiilor şcoală-elevi-părinţi; Elaborează şi organizează programe, proiecte şi activităţi de prevenire sau diminuare a factorilor care determină tulburări comportamentale, comportamente cu risc sau disconfort psihic prin intermediul metodelor, procedeelor şi tehnicilor specifice: Asigurarea asistenţei psihopedagogice prin informarea, cunoaşterea şi consilierea individualăşi de grup a elevilor, prin acţiuni de îndrumare metodică a cadrelor didactice, a părinţilor şi de colaborare cu comunităţile locale, în scopul orientării şcolare, profesionale şi a carierei elevilor. |
Numele şi adresa angajatorului | Scoala generala cu clasele I-VIII Nr. 6 Timisoara, Liceul Teoretic Special Iris |
Tipul activităţii sau sectorul de activitate | - educatie
|
Educaţie şi formare |
|
Perioada | 2014 – 2018 |
Calificarea / diploma obţinută | Doctor în psihologie |
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite | Particularități ale atașamentului și stilului parental la copii crecuți în familia de asistenți maternali |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, Iași Facultatea de Psihologie și Stiințe ale Educației, domeniul Psihologie |
Perioada | 2008 - 2012 |
Calificarea / diploma obţinută | Psihoterapeut |
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite | Practicarea psihoterapiei în acord cu codul etic al Federaţiei Romane de Psihoterapie și Asociaţiei Europene de Psihoterapie Evaluarea psihologică a pacienţilor utilizând criteriile DSM Utilizarea hipnozei și a altor tehnici relaţionate acesteia în terapia tulburărilor psihice |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Asociaţia Romana de Hipnoză Clinică, Relaxare și Terapie Ericksoniană |
Perioada | 2005-2007 |
Calificarea / diploma obţinută | Masterat psihologie clinică |
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite | Psihodiagnostic, Psihilogie clinica si medicala, Psihologia Copilului si a Adolescentului, Psihiatrie |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea de Vest, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Master Psihologie Clinică
|
Perioada | 2001-2005 |
Calificarea / diploma obţinută | Diplomă de licenţă |
|
|
Disciplinele principale studiate / competenţe profesionale dobândite | Modalități de Psihodiagnostic și Evaluare Clinică, Psihilogie clinică și medicală, Psihologia Copilului și a Adolescentului, Psihologie socială aplicată, Psihologia muncii și organizaţională,Tehnici de relaxare. |
Numele şi tipul instituţiei de învăţământ / furnizorului de formare | Universitatea de Vest, Facultatea de Sociologie și Psihologie, Specializarea Psihologie |
Informaţii suplimentare | Publicații: · Gurza, M.A., (2018). Cultural and ethical aspects of social desirability in the psychological research. Ethics of Emerging Biotechnologies (pg. 179-191). Trivent Publishing, ISBN 978-615-80996-0-8 (print), ISBN 978-615-80996-1-5 (online), Volume 1 (May 2018), Pages: 1-192 · Muntean, A., Gurza, M.A., (2016). De ce are copilul nevoie de un atașament securizant?, Revista de Psihologie, vol. 62, nr. 4, pg. 337-353 · Ghid adaptat de bune practici în domeniul incluziunii sociale-Economia socială, cadru de dezvoltare a unor instrumente complexe de incluziune ISBN 978-973-0-12035-6, în cadrul proiectului Modele de buna practică în domeniul incluziunii sociale, Centru de Resurse pentru Initiative Etice și Sociale în parteneriat cu Platforma Europeană IRIS şi asociaţiile Institutul Intercultural Timișoara, Serviciul APEL și Integra România Participări în cadrul unor evenimente:
§ Colegiul Psihologilor din România § Federația Română de Psihoterapie § Asociația Română de Hipnoză Clinică, Relaxare și Terapie Ericksoniană, reprezentant Banat |