sarcina dupa contraceptie
As vrea sa stiu cate luni/cicluri trebuie sa treaca de la oprirea contraceptionalelor pentru a avea o sarcina fara probleme. Iau de 8 luni Microgynon si am aflat din alte articole ca pauza ar trebui sa fie de la 3-4 luni pana la 12 luni, altfel exista risc de avort. Va rog sa-mi spuneti care sunt riscurile medicale pt mine, cat si pt fat dc nu se respecta perioada de pauza recomandata. Multumesc.
4 comentarii
Nu este nevoie de nici o pauza. Probabilitatea de a ramane gravida dupa intreruperea pilulelor este chiar mai mare decat in mod obisnuit. Mai demult se credea ca este nevoie de o pauza, unii autori recomandand 3 luni, altii 6 luni in care sa fie folosite alte metode. Astazi aceasta precautie nu se mai aplica, iar dovada cea mai buna pe care o am la indemana este data de numarul mare de copii ai pacientelor mele care au uitat sa-si ia pilula. Cu totii sunt copii foarte reusiti.
Este valabila lipsa pauzei si in cazul in care am luat Triregol? Care ar fi riscurile intreruperii pilulelor inainte de terminarea foliei?
Multumesc
Multumesc
1) Da, nu este nevoie de un interval de contraceptie prin alte mnetode dupa oprirea unei pilule combinate, in caz ca doriti sa ramaneti gravida.
2) Prin intreruperea administrarii oricarei pilule combinate inainte de terminarea foliei apar cu mare frecventa tulburari endocrine care pot fi "concretizate" prin tulburari de ciclu, uneori cu durata de mai multe luni.
2) Prin intreruperea administrarii oricarei pilule combinate inainte de terminarea foliei apar cu mare frecventa tulburari endocrine care pot fi "concretizate" prin tulburari de ciclu, uneori cu durata de mai multe luni.
Buna ziua
as dori niste informatii cu privire la riscurile unei sarcini dupa administrarea de anticonceptionale.